Etický kodex společnosti

Etický kodex společnosti EGE-Trading, s.r.o.
I. Preambule
- Vrcholové vedení společnosti EGE-Trading (dále jen „společnost“) přijímá tento etický kodex jako soubor základních hodnot a přístupu k podnikání, kterým se řídí při výkonu své podnikatelské činnosti
- Společnost řadí mezi své nejdůležitější úkoly zachování dobré pověsti firmy, všech hodnot a zásad při realizaci podnikatelským záměrů a projektů a důvěry všech zaměstnanců
- Dodržování etického kodexu ze strany společnosti je jejím morálním závazkem, kterým upravuje jednání a chování společnosti a všech zaměstnanců vůči spolupracovníkům, dodavatelům, zákazníkům a ostatním subjektům a orgánům státní správy a chování zaměstnanců vůči společnosti
- Pro třetí strany určuje etický kodex normy, které lze od společnosti očekávat
II. Vztahy se zákazníky
- Společnost pokládá za základ úspěšného a trvalého obchodního vztahu čestnost a rovnost při jednání s každým zákazníkem nebo zadavatelem veřejné zakázky nebo zakázky z privátního sektoru
- Společnost dbá na to, aby nabízené a realizované služby zákazníkům byly na vysoké kvalitativní úrovni a odpovídaly parametrům a požadavkům obsažených v národních a mezinárodních normách a předpisech
- Společnost poskytuje včasné, úplné, nezkreslené, pravdivé a srozumitelné informace o svých produktech a službách.
- Společnost dbá důsledně na plnění svých povinností vyplývajících z realizovaných služeb ve stanovených nebo dohodnutých termínech
- Společnost neuplatňuje žádnou formu nekalé soutěže
- Společnost považuje korupční praktiky jakéhokoliv druhu za nepřípustné a sama používá při nabídce nebo prodeji svých služeb pouze legitimní metody
- Veškeré informace získané od zákazníků považuje společnost za důvěrné
III. Vztahy s dodavateli
- Výběr dodavatelů realizuje společnost výhradně v souladu s pravidly obchodní soutěže v návaznosti na platné právní úpravy a v souladu s vnitřními pravidly společnosti
- Jakékoliv korupční praktiky považuje společnost za nepřijatelné
- Společnost striktně respektuje všechny zákony, tradice a kulturu zemí a destinací, ve kterých realizuje své podnikatelské záměry
- Společnost respektuje všechna smluvní ujednání včetně dodržování platební morálky
- Veškeré informace získané od dodavatelů považuje společnost za důvěrné
IV. Vztahy se zaměstnanci
- Společnost si je vědoma, že zaměstnanci představují tu nejvyšší hodnotu
- Společnost zakládá vztahy k zaměstnancům na úctě k důstojnosti každého člověka a na respektování základních lidských práv
- Společnost vytváří pro práci svých zaměstnanců příznivé a bezpečné pracovní podmínky a umožňuje zvyšování jejich odborné úrovně
- Společnost zaměstnává zaměstnance na základě jejich způsobilosti pro danou práci bez jakékoliv politické, rasové, náboženské či národnostní diskriminace, bez ohledu na pohlaví, sexuální orientaci, věk, nebo stav
- Společnost zajišťuje spravedlivé odměňování svých zaměstnanců za vykonanou práci včetně řádné výplaty mezd
- Společnost vyžaduje, aby zaměstnanci dbali zásad bezpečné práce, dodržování a řádné využívání stanovené pracovní doby
- Společnost vyžaduje, aby zaměstnanci ve vztahu k majetku společnosti řádně hospodařili se svěřenými prostředky i v zájmu ochrany majetku zaměstnavatele
- Společnost vyžaduje aby informace, které zaměstnanci o společnosti získají při výkonu své práce nebyly využity pro osobní zisk ani zneužity pro jiný účel, než pro který byly určeny
- Pro řešení případných pracovních sporů mezi společností a zaměstnanci se přednostně používá vyjednávání
V. Vztahy s konkurencí
- Společnost vystupuje vůči své konkurenci v oboru čestně, nepoškozuje pověst konkurence ani jejich představitelů
- Společnost dbá, aby zaměstnanci ve styku s konkurencí respektovali důvěrnost obchodních či jiných informací
- Společnost se nepokouší nelegálními ani nečestnými způsoby získat informace o podnikání konkurentů
VI. Životní prostředí
- Společnost má trvalý zájem na zlepšování kvality životního prostředí
- Společnost má uzavřenou smlouvu se společností EKO-KOM č. EK-F00025108
- Společnost využívá ve své podnikatelské činnosti přednostně výrobky, které splňují všechny ekologické požadavky
- Společnost respektuje při svém podnikání všechny normy stanovené pro oblast environmentální politiky doma i v zahraničí
VII. Rozsah působnosti etického kodexu
- Etický kodex je jedním ze základních dokumentů společnosti a vztahuje se na všechny zaměstnance firmy, jakož i na další fyzické osoby jednající jejím jménem
- Povinností všech zaměstnanců společnosti v jakémkoliv pracovněprávním vztahu je dodržovat tento Etický kodex, jednat v jeho souladu, a zároveň i požadovat aby všechny spolupracující třetí strany, včetně externích poradců, dodavatelů a jiných obchodních partnerů, respektovali zásady Etického kodexu
- Všichni zaměstnanci společnosti jsou povinni zachovávat vysoký morální standard v obchodním a pracovním jednání, vytvářet pracovní prostředí důvěry a úcty
- Každý zaměstnanec, jakož i každá osoba, jednající jménem společnosti musí být obeznámena s tímto etickým kodexem
VIII. Kontrola dodržování etického kodexu
- Všichni zaměstnanci společnosti si musí být vědomi, že každé porušení etických norem uvedených v tomto Etickém kodexu bude považováno za porušení pracovní disciplíny ve smyslu Zákoníku práce
- Každý může oznámit porušení Etického kodexu kterémukoliv členovi vedení společnosti. Oznámení je možné kdykoliv podat ústně, písemně, elektronickou poštou, nebo telefonicky
- Vedení společnosti se zavazuje zabývat se každým oznámením o porušení Etického kodexu, které není anonymní a přijmout řešení
- Společnost tímto vyhlašuje, že proti tomu kdo ohlásí podezření z porušování tohoto Etického kodexu, nebudou namířené žádné sankce a nebude žádným způsobem znevýhodňován
- Vedení společnosti si uvědomuje citlivost těchto problémů a zaručuje absolutní důvěrnost údajů o identitě osob podávajících oznámení o podezření z porušení Etického kodexu.
V Praze dne 1.1.2014
Revize 21.1.2019
Ing. Libor Krása, jednatel